Murning

Det här med att mura putsa och gjuta är för mig ett nytt ämne så det ska bli mkt spännande!
I hallen har all kalkputs ramlat av samt stenar ramlat ner så här måste jag göra något nu.
Jag har bestämt mig för att gjuta en sockel av betong längst ner som jag där på kan mura upp nya
tegelstenar som möter de gamla.
Efetr mycket fram och tillbaka så har jag bestämt mig för att använda C bruk både som murbruk
och putsbruk. Tanken är att kratsa ur fogarna min tre cm sedan fylla på med C bruk och därefter putsa.



Innan åtgärd.






Här gjuter jag sockeln.









Min far hade några håltegelstenar liggandes så det fick bli att använda dom!









Här är övriga murstocken urkratsad samt rengjord redo för omfogning och puts!!










Omfogning avklarad och grovputsning klar! Tanken är sedan att slamma ytan för att sedan måla
den med en speciell vit kaklkfärg för C bruk.





Det blev till slut ganska bra för att vara första gången jag är nöjd och roligt var det med!!

Åter kommer när den skall slammas och målas.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0