Betongplintar

                                                  Hej!!!

Nu har det blivit dags att fixa med bärlinor och något att lägga dem på.
Det får nog bli en blandning av lösningar eftersom grunden har olika förutsättningar på olika ställen.
Här får jag sätta fantasin på prov och det är inte min starka sida och som gräddepå moset får jag
lätt beslutsångest också, nae den lösningen är nog lite bättre än den fjärde fast om jag......Haaa

På några ställen har jag bestämt mig för att ha betongplintar så jag börjar där.
Köpt på mig lite 10mm armeringsjärn samt 200mm papprör och lite najtråd så det var bara
att sätta i gång bara och bara dom där armeringsjärnen böjer man inte så lätt.
Fäste upp rörbocken i verkstadsbänken och tog i vilket resulterade i att jag drog bort hela bänken!!
Plötsligt händer det jag fick en idè och den visade sig vara bra också (holy moment)

Jag skruvade fast anordningen på en stubbe och det kan jag varmt rekomendera för den flyttar man inte på!













Jag hittade en ritning på hur armeringen skulle vara utformad i en plint så det var ju bara att köra på.
Det var ganska kul faktiskt oh så gick det fort med så jag drog ut till stugan och började gräva ut hål
där de skulle stå.
Djupet på hålen varierar lite med tanke på att berggrunden kommer ganska snart.







Blandarn igång!





Gjuter först foten/sulan







Nu är det bara att vänta och eftervattna som gäller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0