Projekt beslag!

Hmmm det här var intressant det gäller att ha tålamod här.
Jag tog med humlan vinkelslipen och lite järn ut till stugan för att kunna kapa ut och punkta ihop beslagen.
Det blir mycket konstiga vinklar på båda bitarna så det är bara att släppa hjärnan och mattematiken
och gå på känn.
Det roligaste med det hela är ju det att när jag håller bitarna på plats å ska punkta med svetsen
så slår sig bitarna och helt plötsligt stämmer inget men som tur är så går det oftast att knacka tillbaka det.


Här provmonteras ett punktat beslag och som man kan se så är det lite skumma vinklar men det ska vara så.

 







Jag har punktat ihop alla tre beslag som jag vill ha dem och här är de helsvetsade och blästrade redo för lack!








Lackerade och fastmonterade med sex st M10 expander bult vardera stabilt som faan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0